maandag 11 april 2016

Beurs in Utrecht

Gister ben ik samen met mijn lieve collega nagelstyliste Renate (we kennen elkaar van school, want onze kinderen zitten bij elkaar in de klas) naar de beurs (beautyspot) in Utrecht geweest.  We hebben het weer heel gezellig gehad, maar eerlijk gezegd vind ik de beurs wel bergafwaarts gaan. Veel minder bezoekers dan een paar jaar geleden, veel minder stands op nagelgebied, veel minder demo's. Heel jammer allemaal. 
Nou ben ik eigenlijk alleen maar bij de stand van Magnetic geweest omdat ik voornamelijk met hun producten werk, maar ook daar vond ik het tegenvallen. De afgelopen jaren hebben ze de workshop alley gehad en die werd altijd druk bezocht, ook door Renate en mij. Maar nu hadden ze besloten om het allemaal anders te doen. Dus geen workshop alley meer, maar walk-in workshops. Je kon de hele dag aanschuiven bij Natasja Hoveling en Aukje Veltman voor tips, tricks, advies en inspiratie. Ze werkten dus vanuit jou vraag en hielpen je hierbij. We zijn daar natuurlijk ook naar toe gegaan en het was erg leuk en hebben er zeker wat bijgeleerd. Samen met Aukje hebben we een veer met nailart paint gemaakt. Geweldig om te doen en wil hier zeker mee verder gaan. Ik ben ook best tevreden over het resultaat van mijn eerste veertje. Als er genoeg animo voor is, komt er misschien wel een workshop vlinders en veren maken. Daar zullen Renate en ik natuurlijk bij zijn. Echt druk was het niet tijdens de walk-in workshops toen wij bij de stand van Magnetic waren. Hoe druk het verder geweest is tijden de drie dagen beurs weet ik niet, maar ik vond het wel tegenvallen. Ik mis de vele demo tafels die je jaren terug had. Met handpainted nailart, acryl designs noem het maar op. En buitenlandse
nagelartiesten die bij Magnetic kwamen demonstreren. Wel was er een demo
tafel voor het nieuwe AIRnails systeem wat mijn interesse wekte. Ik heb even staan kijken hoe Renate een print liet maken met dit systeem, en ik zit er serieus over na te denken om deze cursus te gaan volgen. Het is zo simpel, zo snel en zo mooi... Het is alleen weer een behoorlijke uitgave en er moet natuurlijk genoeg interesse zijn bij mijn klanten.
Na de walk-in workshops, de AIRnails demo en onze "boodschappen" waren we eerlijk gezegd heel snel uitgekeken. En dat is jammer, want we maken er altijd een gezellig dagje uit van met een etentje als afsluiter.
Dat etentje is er natuurlijk wel gewoon geweest, bij de Griek dit keer. Alleen waren we best vroeg. Dus hebben we het lekker rustig aan gedaan. Rustig een voorgerecht, ouzo erbij. Uiteindelijk een lekker hoofdgerecht, nog een ouzo erbij. En als afsluiter nog een lekker glaasje koumkouat van het huis. Al met al is het toch een zeer leuke en geslaagde dag geweest.
En natuurlijk ben ik weer goed geslaagd wat spullen betreft. O.a. mooie nieuwe kleuren gelpolish en een tweede Twin Light erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Voel je vrij een reactie te plaatsen.

Groetjes Diana